diumenge, 8 de juliol del 2018

Molts dies després, "Els dies kurds"


Com més va més es constata que la vida fa giragonses estranyes. Fa pràcticament deu anys vaig anar de viatge al país amagat més gran del món, el Kurdistan, a la zona septentrional o, per dir-ho a la catalanesca manera, al Kurdistan sota administració turca. Quan en vaig haver tornat vaig convertir les notes que havia pres durant aquells dies de viatge en un blog ("Els dies kurds"), que recollia les entrades com en un diari, amb el que en vaig anomenar "informes" (les notes preses a les trobades amb organitzacions i entitats de la zona) a banda. Un exercici recreatiu que al mateix temps tenia la voluntat de fer arribar i conèixer la causa kurda en llengua catalana (conscient que ho feia dins d'uns límits francament estrets).
Doncs bé, deu anys després, l'editor d'El Toll, Loïç Pérez-Muñoz va trobar aquell blog, hi va fer un cop d'ull i em va proposar de convertir-ho en un llibre. Hi vaig rumiar i vencent tot de prevencions i vergonyes vaig dir que què caram, que endavant les atxes, que era una manera de dir, que continuo aportant (conscient que que mantinc aquells límits francament estrets) un ínfim granet de sorra a la causa kurda, que és la causa de l'autodeterminació dels pobles, que és la voluntat de viure en pau i en peu d'igualtat.





A l'espera de què anirà donant de si aquesta història i aquest nou i imprevist recorregut de l'aplec de notes kurdes, miraré d'anar editant aquest post per tenir-ho aquí tot junt i endreçat i així oferir al sofert públic tot allò que li calgui saber (ara imagina't que hi ha algú que en vol saber alguna cosa) sobre el relat d'aquells dies.

A l'editorial El Toll hi trobareu informació abundant, i en aquest post hi ha una selecció fotogràfica perquè us en feu una idea: selecció fotogràfica "Els dies kurds".

Entrevistes

La primera entrevista, a RAP 107: és aquest podcast (em sembla que en diuen). 
Una altra entrevista, aquesta a Ràdio Silenci de la Garriga, al programa Això no és Älmuhlt. També n'han fet peça amb un bon resum a l'Infogar.
Notícia breu a VOTV, sí la tele comarcal (bé, una de les que tenim).
Entrevista al programa La tarda de La Xarxa: feu-hi cap aquí


Notícies

Notes informatives sobre el llibre a Som Vallès, a la Garriga Digital


Presentacions

L'estrena mundial, a la Garriga. Presentació d'Els dies kurds a la Biblioteca Núria Albó, a la web municipal i a la de la biblioteca.

  
N'hi ha hagut més, en dues intenses jornades a les biblioteques de Lliçà d'Amunt i Parets




On comprar el llibre

Si tot això us convencés d'alguna manera i dius, mira, que tinc aquella frisança de comprar-me el llibre, doncs ho podeu fer per aquí: "comprar un gavadal d'exemplars d'aquests dels kurds i els Prims"