dilluns, 11 de gener del 2010

La ignorància no té límits

En efecte, hom mai pot estar segur de fins allà on arriben els límits de la ignorància. I que consti que parlo per mi mateix. Sí, sí, mai pots saber com de bast és el teu propi desconeixement: cada dia s'aprenen coses noves, fins i tot d'un mateix, ves per on. I no és allò de no saber com respondràs en situacions límit, no, perquè podem convenir que això entra al terreny de l'especulació, són certeses aproximades, un estar a l'expectativa que, més o menys, a tothom se li suposa. No em refereixo a això, doncs.
Resulta que un paretà anònim, però “no exiliat” (en un agut sarcasme dirigit a mi mateix) ha deixat un comentari al meu darrer article publicat a l'AraVallès que diu, textualment: “Tots coneixem a Parets les vinculacions de Roger Prims amb NOPP i el seu estil "tan democràtic"”. Caram! He quedat ben parat. He deixat la pàgina oberta i l'he ensenyada a casa amb un: tu en sabies res, d'això? El rostre de perplexitat de la Xell ha estat el mateix que el meu. He interpel·lat els meus pares i tampoc en tenien coneixement, primera notícia. Estupor generalitzat. Però és que a més, potser el més greu no és ja que jo no sàpiga quines són les meves vinculacions amb el NOPP, que ja ho és, sinó el fet que aquest anònim digui que “tots coneixem a Parets” aquestes vinculacions. Bo! Tothom a Parets sap no només que tinc vinculacions amb el NOPP, sinó també la naturalesa d'aquesta relació. No me'n sé avenir.
Faig un repàs mental, ràpid. A veure, eleccions municipals del 2003, per primer cop es presenten la gent del NOPP i em diuen si vull anar a les llistes i jo els dic que no. Després hi ha les eleccions del 2007, en què el NOPP es presenta per segona vegada; em tornen a demanar si vull ajudar-los i jo els torno a dir que no. Enmig, i fins a dia d'avui imagino que aquesta agrupació política ha fet desenes de reunions, a les quals no m'han convidat, per la poderosa raó que no sóc un d'ells i jo no hi he anat per la mateixa regla de tres. Potser sí, potser aquest és un primer punt de coincidència sospitós que jo no havia tingut en compte. No se sap mai.
Perquè de cap manera vull creure que aquest paretà no exiliat extregui les informacions de les xafarderies infantils de bar o de reunió de partit, que més o menys deu venir a ser el mateix. Imagino que si té dos dits de front ho sap de forma fefaent i no es deu creure el primer que li passa per les orelles, de la mateixa manera que rebat el primer comentari, d'un tal Paco, en el qual l'individu en qüestió insinuava algunes pràctiques de nepotisme per part de l'equip de govern només perquè el director de l'emissora municipal de ràdio i futur director del nou consorci de televisió comarcal és parent directe de l'alcalde. L'acusa de demagògia barata per aquest fet, però en canvi fa gala del mateix analfabetisme funcional que denuncia quan es tracta d'establir vincles entre persones i partits al poble. Només per tranquil·litzar-lo una mica li diré que si se'n va fins a Lliçà d'Amunt potser allà els vincles d'un servidor els trobi amb ERC. Això sí, partint del mateix rigor de parvulari del que es val per determinar veritats absolutes a Parets.